پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183449
جمع‌آوري «طلاي خارجي» از بازار طلا
تاریخ انتشار : 1394/08/11 09:21:16
نمایش : 958
مدير دفتر مقابله با کالاهاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکيد بر قاچاق بودن مصنوعات طلاي خارجي از ابلاغ دستور جمع‌آوري طلاي خارجي از بازار و سطح عرضه طلا در کشور خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس نخعي، در خصوص وضعيت قاچاق طلا در کشور اظهار کرد: بي‌ترديد در شرايط فعلي بخشي از مصنوعات طلاي موجود در بازار، قاچاق بوده و از يک منظر قانوني، سازمان استاندارد و از منظر قانوني ديگر، سازمان حمايت و اتحاديه‌هاي مربوطه بايد به اين موضوع ورود پيدا کنند.

وي با تأکيد بر اينکه هرگونه مصنوعات خارجي طلا در بازار قاچاق است، گفت: طبق ابلاغيه‌هاي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام دستگاه‌هاي مسئول موظف شدند که نسبت به جمع‌آوري مصنوعات خارجي طلا از سطح بازار اقدام کنند و با توجه به اين ابلاغيه‌ها، اتحاديه‌ها، بازرسان اتحاديه و متوليان امر در سازمان حمايت و صنعت و معدن نسبت به جمع‌آوري طلاي قاچاق در بازار موظف شده‌اند.

مدير دفتر مبارزه با قاچاق کالاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به اين سؤال که علي‌رغم اين ابلاغيه چرا طلاي خارجي تحت عناوين طلاي ايتاليايي و ... به‌صورت آزادانه در بازار طلا به فروش مي‌رسد، اظهار کرد:‌ خوشبختانه طي يکي دو سال اخير ما شاهد ارتقاي کيفيت مصنوعات طلاي ايران هستيم؛ از اين رو اغلب مصنوعات طلاي بازار که تحت عنوان طلاي خارجي به فروش مي‌رسند، تنها براي جذب مشتري تحت عنوان ايتاليايي و خارجي عرضه مي‌شوند و در اصل مصنوعات طلاي داخلي کشورمان هستند.

نخعي در پايان از عزم ستاد مبارزه با مواد مخدر، اتحاديه‌هاي مربوطه و ساير دستگاه‌هاي مسئول در اين امر براي برخورد با قاچاق طلا در کشور خبر داد.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html